مجله سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دندانپزشکی ترمیم و زیبایی به زیرمجموعه‌ای از علوم دندانپزشکی اشاره دارد که بهبود ظاهر و سلامت دندان‌ها را هدف قرار می‌دهد. این حوزه شامل مجموعه‌ای از روش‌ها و فنون است که برای ترمیم و بهبود زیبایی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به مواردی که در دندانپزشکی ترمیم و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، پرداخته می‌شود:

سایر مقالات : لمینت دندان های فک پایین

۱. ترمیمات دندانی

ترمیمات دندانی شامل روش‌ها و فنونی است که برای بازسازی و ترمیم دندان‌های آسیب دیده و خراب استفاده می‌شود. این شامل موارد زیر می‌شود:

- پر کردن دندان: با استفاده از موادی مانند رزین‌های کامپوزیت یا پر سرامیکی برای پر کردن دندان‌های دچار ترک خوردگی یا دهان‌خندان استفاده می‌شود.

- ترمیمات مجدد: برای ترمیم دندان‌هایی که باعث ایجاد مشکلاتی مانند ترک خوردگی‌های عمیق، تخریب جزئی یا کامل دندان شده‌اند، استفاده می‌شود.

سایر مقالات: لمینت دندان های جلو

۲. کاشت دندان

کاشت دندان یک روش پیشرفته است که برای جایگزینی دندان‌های گمشده با استفاده از ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌شود. ایمپلنت‌های دندانی به عنوان ریشه مصنوعی دندان در جا نگهداشته می‌شوند و سپس پروتز دندانی بر روی آنها نصب می‌شود.

۳. ارتودنسی

ارتودنسی دندان شامل درمان و تنظیم بیماری‌های مرتبط با قرارگیری نامناسب دندان‌ها و فک‌ها است. این شامل استفاده از براکت‌ها و ایمپلنت‌های ارتودنسی برای اصلاح ترتیب دندان‌ها و فک‌ها و بهبود جمالی وظیفه‌ای از دندان‌ها است.

۴. روش‌های زیبایی دندان

روش‌های زیبایی دندان شامل روش‌هایی مانند:

- بلیدینگ: این فرآیند شامل اصلاح رنگ و ظاهر دندان‌ها با استفاده از مواد خاص می‌شود.

- لمینیت‌های دندانی: این فرآیند شامل قرار دادن پوسته‌های نازک و سفتی به دندان‌ها برای بهبود شکل و رنگ آنها است.

۵. بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان عناصر مهمی از دندانپزشکی ترمیم و زیبایی است که شامل تمیز کردن و ارائه مراقبت‌های مناسب برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ها است.

نتیجه‌گیری

دندانپزشکی ترمیم و زیبایی یک رشته جامع و پیچیده است که بهبود و زیبایی دندان‌ها را به وسیله استفاده از ترمیمات مختلف، ارتودنسی، کاشت دندان و روش‌های زیبایی دندان هدف قرار می‌دهد. این شاخه از دندانپزشکی نه تنها به بهبود ظاهر بلکه به بهبود عملکرد و سلامت دهان و دندان کمک می‌کند.

  • ۰۳/۰۴/۱۷
  • admin admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی