مجله سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ترکیه با تاریخ غنی و تمدنی کهن، میزبان موزه‌های متعددی است که تاریخ، فرهنگ و هنر این کشور را به نمایش می‌گذارند. از موزه‌های باستان‌شناسی و تاریخی تا موزه‌های هنرهای معاصر و محلی، هر یک از این موزه‌ها داستانی جذاب از گذشته و حال ترکیه را روایت می‌کنند. در این مقاله به معرفی برخی از معروف‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های ترکیه می‌پردازیم. با مجله گردشگری و توریستی نیک روز با ما باشید.

1. موزه ایاصوفیه (Hagia Sophia Museum)

تاریخچه:

ایاصوفیه یکی از برجسته‌ترین بناهای تاریخی جهان است که ابتدا به عنوان کلیسا در دوره بیزانس ساخته شد و سپس به مسجد تبدیل شد. در سال 1935، به دستور آتاتورک به موزه تبدیل شد. ایاصوفیه با گنبد عظیم و موزائیک‌های زیبا، نمایانگر تاریخ پرفراز و نشیب ترکیه است.

2. موزه باستان‌شناسی استانبول (Istanbul Archaeological Museums)

تاریخچه:

مجموعه موزه‌های باستان‌شناسی استانبول شامل سه موزه اصلی است: موزه باستان‌شناسی، موزه شرق باستان و موزه کاشی‌کاری. این موزه‌ها در اواخر قرن نوزدهم میلادی تأسیس شده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه‌های باستان‌شناسی جهان را در خود جای داده‌اند.

3. موزه توپ‌قاپی (Topkapi Palace Museum)

تاریخچه:

کاخ توپ‌قاپی یکی از مهم‌ترین نمادهای دوره عثمانی است که در قرن پانزدهم میلادی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد. این کاخ به مدت بیش از 400 سال محل اقامت سلاطین عثمانی و مرکز اداری امپراتوری بود.

 

4. موزه هنرهای معاصر استانبول (Istanbul Museum of Modern Art)

تاریخچه:

موزه هنرهای معاصر استانبول در سال 2004 تأسیس شد و اولین موزه خصوصی هنرهای معاصر در ترکیه است. این موزه به نمایش آثار هنرمندان مدرن و معاصر ترکیه و جهان اختصاص دارد.

سایر مقالات : سفر به استانبول

5. موزه آنتالیا (Antalya Museum)

تاریخچه:

موزه آنتالیا یکی از مهم‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی ترکیه است که در سال 1922 تأسیس شد. این موزه به نمایش آثار باستانی منطقه مدیترانه‌ای ترکیه می‌پردازد.

6. موزه آنکارا (Ankara Museum of Anatolian Civilizations)

تاریخچه:

موزه تمدن‌های آناتولی در سال 1921 تأسیس شد و یکی از مهم‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی در جهان است. این موزه به نمایش آثار باستانی و هنرهای تمدن‌های کهن آناتولی می‌پردازد.

سایر مقالات : هتل های خوب استانبول

  • ۰۳/۰۴/۱۸
  • admin admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی