مجله سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

رژیم غذایی سالم، رژیمی است که «سلامت» کلی بدن ما را حفظ کند یا بهبود بخشد. این رژیم مواد مغذی ضروری (درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها) را برای بدن فراهم می‌کند. این موارد به طور معمول شامل انواع غذاها از همه گروه‌های غذایی، از جمله میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین و چربی‌های سالم است.

سایر مقالات : رژیم درمان کم خونی

یک رژیم غذایی سالم باید از نظر توزیع درشت مغذی‌ها متعادل باشد و تعادل مناسبی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها برای رفع نیازهای فردی داشته باشد. علاوه بر این، یک برنامه غذایی سالم باید غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده، قندهای افزوده شده و چربی‌های اشباع و ترانس را محدود کند و در عین حال بر مواد مغذی متراکم و غذاهای کامل تمرکز کند

چرا باید برنامه غذایی سالم داشته باشیم؟

تغذیه سالم جزء ضروری یک سبک زندگی سالم است. یک رژیم غذایی متعادل متشکل از تمام گروه‌های غذایی می‌تواند سلامتی جسمی و حتی روحی شما را تا حد زیادی تامین کند. اکنون چند دلیل متقاعد کننده برای داشتن یک برنامه غذایی مناسب می‌آوریم.

سایر مقالات : رژیم اورنیش

مدیریت وزن و حفظ سلامتی

یکی از مهم‌ترین فواید داشتن برنامه غذایی سالم، مدیریت وزن است. رژیم غذایی سالم (یعنی سرشار از غذاهای کامل و کمتر غذاهای فرآوری شده و قندی) می‌تواند به شما کمک کند تا وزن سالمی داشته باشید و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و بعضی سرطان‌ها را کاهش دهید

بهبود خلق و خو

یک برنامه غذایی سالم می‌تواند خلق و خو و سلامت روان شما را بهبود بخشد. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات و غلات کامل افسردگی و اضطراب را در افراد کاهش دهد.

سایر مقالات : کالری میوه ها

پیشگیری از انواع بیماری‌ها

فایده دیگر داشتنِ برنامه غذایی ورزشی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و برخی سرطان‌ها است. رژیم غذایی سالمی که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی باشد، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد.

داشتن میانسالی و پیری شاداب

فراتر از همه این موارد، تضمین پیری سالم است. ما اکنون جوان هستیم و حتی اگر غذای ناسالمی بخوریم، تاثیرش را در لحظه نمی‌بینیم؛ بلکه در سن میانسالی و پیری خواهیم دید.

سایر مقالات : بوتاکس معده

رژیم سالم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و سطح انرژی و کیفیت کلی زندگی را بهبود می‌بخشد. با انتخاب غذاهای سالم و گنجاندن غذاهای فرآوری نشده در رژیم غذایی خود، می‌توانیم در دوران پیری، سلامتی و شادابی را تجربه کنیم و از تمام روزهای زندگی بدون درگیری با بیماری‌ و درد لذت ببریم.

  • ۰۳/۰۴/۱۹
  • admin admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی