مجله سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

جراحی لاغری، یکی از راه‌های مؤثر و نوین برای کاهش وزن در افراد مبتلا به چاقی مفرط و بیماری‌های مرتبط با آن است. این نوع جراحی‌ها به افرادی که با روش‌های دیگر کاهش وزن موفق نبوده‌اند، کمک می‌کنند تا وزن خود را به طور قابل توجهی کاهش دهند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

انواع جراحی لاغری

جراحی‌های لاغری به چند دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام روش و مزایای خاص خود را دارند. برخی از رایج‌ترین انواع این جراحی‌ها عبارت‌اند از:

بای پس معده (Gastric Bypass)

روش عمل: در این جراحی، قسمت بالایی معده به یک کیسه کوچک تبدیل می‌شود که به طور مستقیم به بخش میانی روده کوچک متصل می‌شود. این امر باعث کاهش حجم معده و جذب کمتر کالری می‌شود.

باندینگ معده (Gastric Banding)

روش عمل: در این روش، یک باند قابل تنظیم در قسمت بالای معده قرار می‌گیرد که حجم معده را کاهش می‌دهد و فرد سریع‌تر احساس سیری می‌کند.

آستینی معده (Sleeve Gastrectomy)

روش عمل: در این جراحی، حدود 80 درصد از معده برداشته می‌شود و معده به شکل یک لوله باریک (آستینی) در می‌آید.

جراحی لاغری می‌تواند یک راه حل مؤثر برای کاهش وزن و بهبود کیفیت زندگی در افراد مبتلا به چاقی مفرط باشد. با این حال، این جراحی نیاز به آمادگی جسمی و روانی، تغییرات در سبک زندگی و مشاوره‌های پزشکی دقیق دارد. با انتخاب صحیح و انجام مراقبت‌های لازم، می‌توان از مزایای این جراحی بهره‌مند شد و به سلامتی و زندگی بهتر دست یافت.

سایر مقالات : دکتر امیر احمدی

  • ۰۳/۰۴/۳۱
  • admin admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی