مجله سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تفلیس، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر گرجستان، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در منطقه قفقاز است. این شهر با تاریخ کهن، معماری زیبا، فرهنگ غنی و مناظر طبیعی بی‌نظیر، هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان است. در این مقاله از نیک روز به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس می‌پردازیم.

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین نمادهای تفلیس است. این قلعه که بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر واقع شده، چشم‌انداز بی‌نظیری از تفلیس و رودخانه کورا را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. ساخت این قلعه به قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد و طی قرون متمادی بازسازی‌ها و تغییرات زیادی در آن انجام شده است.

کلیسای جامع سامبا

کلیسای جامع سامبا، یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای ارتدکس در جهان، نماد مذهبی و فرهنگی گرجستان است. این کلیسا با معماری برجسته و زیبای خود، بر روی تپه‌ای در مرکز شهر قرار دارد و از نقاط مختلف تفلیس قابل مشاهده است. ساخت این کلیسا در سال 1995 آغاز شد و در سال 2004 به پایان رسید.

خیابان روستاولی

خیابان روستاولی، یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های تفلیس است که به نام شاعر بزرگ گرجی، شوتا روستاولی، نامگذاری شده است. این خیابان با بناهای تاریخی، فروشگاه‌های لوکس، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع، محل مناسبی برای پیاده‌روی و خرید است.

سایر مقالات : سفر به تفلیس

حمام‌های گوگردی

حمام‌های گوگردی در منطقه آبانوتوبانی تفلیس واقع شده‌اند و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر به شمار می‌روند. این حمام‌ها که با آب‌های گرم و گوگردی طبیعی تغذیه می‌شوند، مکان مناسبی برای استراحت و آرامش هستند. حمام‌های گوگردی همچنین به دلیل خواص درمانی آب‌هایشان معروف‌اند.

باغ گیاه‌شناسی تفلیس

باغ گیاه‌شناسی تفلیس یکی از زیباترین و آرام‌ترین مکان‌های شهر است که بیش از 4500 گونه گیاهی را در خود جای داده است. این باغ که در قلب شهر و در نزدیکی قلعه ناریکالا قرار دارد، با مسیرهای پیاده‌روی زیبا، آبشارها و مناظر طبیعی خیره‌کننده، مکان مناسبی برای گذراندن یک روز آرام در دل طبیعت است.

پل صلح

پل صلح یک پل پیاده‌روی مدرن و زیبا است که بر روی رودخانه کورا ساخته شده و دو سوی شهر را به هم متصل می‌کند. این پل که در سال 2010 افتتاح شد، با طراحی منحصر به فرد و نورپردازی زیبایش، به یکی از نمادهای جدید تفلیس تبدیل شده است. از پل صلح می‌توان چشم‌اندازهای زیبایی از شهر و رودخانه کورا را مشاهده کرد.

سایر مقالات : بررسی هزینه سفر به تفلیس

  • ۰۳/۰۵/۰۳
  • admin admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی