مجله سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بلیچینگ دندان یک روش غیرتهاجمی و مؤثر برای بهبود ظاهر دندان‌ها و افزایش اعتماد به نفس است. در طول زمان، دندان‌ها به دلیل مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگ‌زا مانند قهوه، چای، نوشابه‌های گازدار، شراب قرمز و همچنین مصرف دخانیات، تغییر رنگ می‌دهند. علاوه بر این، با افزایش سن، مینای دندان به تدریج نازک‌تر می‌شود و لایه زیرین آن، که عاج دندان است، نمایان‌تر می‌شود و دندان‌ها زردتر به نظر می‌رسند. بلیچینگ دندان به منظور حذف این تغییرات رنگی و بازگرداندن سفیدی طبیعی دندان‌ها انجام می‌شود.

سایر مقالات : هزینه بلیچینگ دندان

انواع بلیچینگ دندان:

بلیچینگ در مطب دندانپزشکی:

در این روش، دندانپزشک از مواد بلیچینگ با غلظت بالاتر و ابزارهای خاصی مانند لیزر یا نور LED استفاده می‌کند. این روش به دلیل قدرت بالای مواد و تجهیزات مورد استفاده، معمولاً نتایج سریع‌تر و چشمگیرتری دارد. در برخی موارد، تنها یک جلسه درمانی می‌تواند به طور چشمگیری رنگ دندان‌ها را روشن‌تر کند. همچنین، دندانپزشک می‌تواند شدت و مدت زمان قرارگیری مواد بر روی دندان‌ها را کنترل کند تا از حساسیت یا آسیب به لثه‌ها جلوگیری شود.

 

بلیچینگ خانگی:

این روش تحت نظر دندانپزشک و با استفاده از کیت‌های بلیچینگ خانگی انجام می‌شود. این کیت‌ها شامل قالب‌های مخصوصی هستند که با ژل بلیچینگ پر می‌شوند و بیمار باید آنها را به مدت معینی در طول روز یا شب روی دندان‌ها قرار دهد. اگرچه این روش زمان‌برتر است و ممکن است چند هفته طول بکشد تا نتایج مورد نظر حاصل شود، اما برای افرادی که به دنبال گزینه‌ای ارزان‌تر و با قابلیت کنترل بیشتر هستند، مناسب است.

سایر مقالات : ارتودنسی متحرک

 

نگهداری و مراقبت‌های پس از بلیچینگ:

برای حفظ نتایج به دست آمده از بلیچینگ، باید از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگ‌زا پرهیز شود. همچنین، رعایت بهداشت دهان و دندان از جمله مسواک زدن منظم، استفاده از نخ دندان و شستشوی دهان با آب‌نمک یا دهان‌شویه‌های توصیه شده توسط دندانپزشک اهمیت دارد. در برخی موارد، ممکن است نیاز باشد هر چند ماه یک بار از کیت‌های بلیچینگ خانگی برای تقویت نتایج استفاده کنید.

بلیچینگ دندان یک روش مؤثر و محبوب برای بهبود زیبایی لبخند است. انتخاب بین بلیچینگ در مطب یا بلیچینگ خانگی بستگی به نیازها و ترجیحات فردی دارد. با این حال، انجام این کار تحت نظارت دندانپزشک و با رعایت مراقبت‌های پس از درمان، بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

سایر مقالات : هزینه ارتودنسی

  • ۰۳/۰۵/۲۹
  • admin admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی