مجله سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

رژیم لاغری به کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن منجر می‌شود که این تغییرات به بهبود حساسیت بدن به انسولین کمک می‌کنند. در افراد دارای اضافه وزن و چاقی، سلول‌های بدن نسبت به انسولین مقاوم‌تر می‌شوند و این مقاومت به افزایش سطح قند خون منجر می‌شود. کاهش وزن از طریق رژیم‌های غذایی مناسب می‌تواند این مقاومت را کاهش داده و از افزایش قند خون جلوگیری کند.

سایر مقالات : حفظ قند خون نرمال

اثرات بیولوژیکی کاهش وزن

هنگامی که فرد وزن خود را کاهش می‌دهد، تغییرات متعددی در بدن رخ می‌دهد که به کنترل بهتر قند خون کمک می‌کنند:

کاهش مقاومت به انسولین: کاهش چربی‌های اضافی بدن، به‌ویژه چربی‌های احشایی (چربی‌هایی که اطراف اعضای داخلی تجمع پیدا می‌کنند) باعث بهبود عملکرد انسولین می‌شود و در نتیجه قند خون به‌طور موثرتری کنترل می‌شود.

بهبود عملکرد پانکراس: کاهش استرس بر روی سلول‌های بتای پانکراس که مسئول تولید انسولین هستند، باعث بهبود تولید و ترشح انسولین می‌شود.

سایر مقالات : بررسی رژیم کنترل اشتها

کاهش التهاب: چاقی و اضافه وزن معمولاً با افزایش التهاب در بدن همراه است. این التهاب می‌تواند مقاومت به انسولین را تشدید کند. کاهش وزن از طریق رژیم‌های غذایی سالم می‌تواند التهاب سیستمیک را کاهش داده و عملکرد بهتری در متابولیسم قند داشته باشد.

رژیم‌های لاغری و پیشگیری از دیابت نوع ۲

افراد دارای اضافه وزن در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند. مطالعات نشان داده‌اند که کاهش وزن ۵ تا ۱۰ درصدی از وزن اولیه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به طور چشمگیری کاهش دهد. با کنترل وزن از طریق رژیم‌های مناسب، نه تنها می‌توان قند خون را کنترل کرد، بلکه از پیشرفت بیماری دیابت نیز جلوگیری نمود.

سایر مقالات : اهمیت رژیم قبل از بارداری

رژیم لاغری تأثیر بسزایی بر کنترل قند خون دارد. کاهش وزن از طریق رژیم‌های مناسب غذایی می‌تواند مقاومت به انسولین را کاهش داده و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. انتخاب نوع مناسب رژیم غذایی نقش مهمی در مدیریت قند خون و بهبود وضعیت سلامت کلی بدن ایفا می‌کند.

این مقاله از مجله لاغری دایت فرم، به بررسی چگونگی تأثیر رژیم‌ لاغری بر قند خون می پردازد.

 

  • ۰۳/۰۶/۱۹
  • admin admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی