مجله سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

باتومی کجاست؟

باتومی شهری ساحلی و زیبا در کشور گرجستان است که در ساحل دریای سیاه واقع شده است. این شهر، مرکز جمهوری خودمختار آجارا محسوب می‌شود و یکی از مقاصد محبوب گردشگری در منطقه قفقاز به شمار می‌آید. باتومی به دلیل آب و هوای معتدل، مناظر طبیعی چشم‌نواز و معماری مدرن و تاریخی‌اش شهرت دارد.

سایر مقالات : سفر به باتومی

این شهر با ترکیب فرهنگ‌های مختلف، تلفیقی از سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد. برج‌های مدرن، هتل‌های لوکس و مراکز تفریحی در کنار بناهای تاریخی و خیابان‌های سنگفرش شده قدیمی جلوه‌ای خاص به این شهر بخشیده‌اند. باغ گیاه‌شناسی باتومی و میدان اروپا از جاذبه‌های معروف شهر هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

باتومی همچنین به عنوان یک بندر مهم اقتصادی شناخته می‌شود. وجود بندر و موقعیت استراتژیک آن در دریای سیاه، این شهر را به مرکزی برای تجارت و مبادلات منطقه‌ای تبدیل کرده است.

در کنار جذابیت‌های طبیعی و شهری، باتومی دارای تنوع غذایی بی‌نظیر است که شامل غذاهای گرجی و تأثیرات ترکی و اروپایی می‌باشد. سفر به این شهر نه تنها فرصتی برای لذت بردن از طبیعت و معماری زیباست، بلکه تجربه‌ای از فرهنگ غنی و مهمان‌نوازی مردم گرجستان نیز به شمار می‌آید.

سایر مقالات : معرفی تفریحات رایگان دبی

باغ گیاه‌شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden)

یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی باتومی، باغ گیاه‌شناسی باتومی است. این باغ در 9 کیلومتری شمال شهر و در کنار ساحل دریای سیاه قرار دارد. باغ گیاه‌شناسی باتومی یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان به شمار می‌رود و دارای گونه‌های مختلف گیاهی از مناطق گوناگون جهان است.

باغ گیاه‌شناسی باتومی که در سال 1912 تأسیس شد، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در مسیری سبز و دلنشین از انواع گیاهان گرمسیری و نیمه‌گرمسیری دیدن کنند. این باغ با مناظری زیبا از درختان نادر، گل‌های متنوع و چشم‌اندازهای دیدنی به سمت دریا، محیطی آرام و لذت‌بخش برای علاقه‌مندان به طبیعت فراهم می‌کند.

پیاده‌روی در مسیرهای این باغ، تجربه‌ای بی‌نظیر از آرامش و تماشای طبیعتی چشم‌نواز است که برای هر گردشگری خاطره‌ای ماندگار به جا می‌گذارد.

با مجله گردشگری و توریستی نیک روز همراه باشید.

  • ۰۳/۰۶/۱۷
  • admin admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی