مجله سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یکی از چالش‌های اصلی در ترکیب ارتودنسی و ایمپلنت این است که ایمپلنت‌ها ثابت هستند و بر خلاف دندان‌های طبیعی نمی‌توانند حرکت کنند. زمانی که بیمار هم نیاز به ارتودنسی و هم ایمپلنت دارد، باید به دقت برنامه‌ریزی شود تا هم دندان‌ها به درستی جابجا شوند و هم ایمپلنت‌ها در جای مناسب قرار گیرند. بنابراین، ارتودنسی معمولاً قبل از کاشت ایمپلنت انجام می‌شود.

سایر مقالات : 11 تا از سوالات متداول ارتودنسی

چرا باید ابتدا ارتودنسی و سپس ایمپلنت انجام شود؟

ثبات ایمپلنت: پس از کاشت ایمپلنت، این قطعه ثابت است و نمی‌توان آن را مانند دندان طبیعی جابجا کرد. بنابراین، دندان‌ها باید ابتدا به محل درست خود حرکت کنند و سپس ایمپلنت در جای خالی قرار گیرد.

تأثیر ارتودنسی بر موقعیت دندان‌ها: ارتودنسی می‌تواند باعث تغییر موقعیت دندان‌های اطراف فضای خالی شود. اگر ابتدا ایمپلنت کاشته شود و سپس ارتودنسی انجام گیرد، ممکن است فضای کافی برای جابجایی دندان‌ها وجود نداشته باشد..

سایر مقالات :  ملاحظات ارتودنسی پس از ایمپلنت

مراحل ارتودنسی با ایمپلنت

برنامه‌ریزی درمان: پیش از هر اقدامی، دندان‌پزشک یا ارتودنتیست با بررسی دقیق وضعیت دندان‌ها و فک‌ها، یک برنامه جامع درمانی طراحی می‌کند. این برنامه مشخص می‌کند که آیا ارتودنسی قبل از ایمپلنت نیاز است یا همزمان با آن امکان‌پذیر است.

ارتودنسی: اگر نیاز به جابجایی دندان‌ها باشد، ابتدا ارتودنسی انجام می‌شود. بریس‌ها و سیم‌ها به دندان‌ها متصل شده و به مرور زمان آن‌ها را به جایگاه صحیح هدایت می‌کنند.

سایر مقالات : روکش دندان چیست؟

کاشت ایمپلنت: پس از اتمام دوره ارتودنسی و قرارگیری دندان‌ها در موقعیت نهایی، ایمپلنت دندان در محل دندان از دست رفته کاشته می‌شود.

مراقبت‌های پس از درمان: پس از کاشت ایمپلنت و اتمام ارتودنسی، بیمار باید به طور منظم تحت مراقبت قرار گیرد تا از ماندگاری و سلامت ایمپلنت و دندان‌ها اطمینان حاصل شود.

در این مقاله  از مجله دندانپزشکی ارتودنتیست به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه ارتودنسی و ایمپلنت می‌توانند در کنار یکدیگر برای بهبود سلامت دهان و دندان و زیبایی لبخند استفاده شوند.

  • ۰۳/۰۶/۱۷
  • admin admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی